FONDOLÍMPICA

Consejos, Ideas, Recomendaciones

Wat Kosten Kerstzegels 2022?

Wat Kosten Kerstzegels 2022
Zijn mijn oude kerstzegels nog geldig?

jaar Waarde decemberzegel Bijplakken na 6 januari 2023
2010 t/m 2022 0,91 0,10
2008 t/m 2009 0,34 0,67
2005 t/m 2007 0,29 0,72

Wat kost 1 velletje kerstzegels?

Bestel nu jouw kerstzegels voor 2022! Je bestelt 20 decemberzegels per vel in 10 verschillende ontwerpen.1 postzegelvel met 20 decemberzegels erop kost € 18,20. De decemberzegels van 2022 zijn geldig tot en met 6 januari 2023. Maar je mag ze het hele jaar door gebruiken!

Wie heeft de goedkoopste kerstzegels?

Wat kosten decemberzegels – Dit jaar kosten de decemberzegels € 0,91 per stuk, 5 cent goedkoper dan reguliere postzegels. Het bijzondere vel met 20 zegels is te koop voor € 18,20 en zijn onder andere verkrijgbaar bij PostNL en Albert Heijn.

Hoe lang mag je de kerstzegels gebruiken?

Korting in decembermaand – Vanaf 1987 kunt u in Nederland in de decembermaand post versturen met een aantrekkelijke korting. Deze periode loopt dit jaar van 14 november tot en met 6 januari 2023, Oude kerstzegels vanaf 2010 met de waardeaanduiding Decemberzegel verliezen niet hun waarde: u kunt ze ook volgend jaar nog gebruiken voor uw kerstpost, zonder bij te plakken.

Hoeveel kerstzegels op een kerstkaart?

Wil je iemand in het buitenland verrassen met een kerstkaart? Ook daarvoor kun je tijdens de feestdagen onze speciale kerstzegels gebruiken. Plak 2 decemberzegels op je post (tot 50 gram) voor elke bestemming wereldwijd!

Waar koop je de goedkoopste kerstzegels?

De Blokker Kerstzegel kost € 0,50 per stuk voor post van 0 – 50 gram. Bij de Blokker winkels koop je de zegels per vel van 20 stuks voor € 10,00. Zijn de Blokker Kerstzegels goedkoper dan de decemberzegels van PostNL? Ja, de Blokker Kerstzegels zijn bijna 40% voordeliger.

Hoe duur is een velletje postzegels?

Postzegels plakken met korting – Ontvang je liever korting op de prijs van postzegels dan dat je in het bezit bent van de laatste uitgaven? Online zijn er twee aanbieders waar je oudere (thema)postzegels koopt tegen een lager tarief. Bij postzegelsmetkorting.nl heb je de keuze uit diverse pakketten, gesorteerd naar waarde en gewicht.

Bestel je bijvoorbeeld 20 standaard postzegels dan betaal je € 18,20. Een korting van 1 euro per vel. Omgerekend betaal je 91 cent per postzegel. Welke thema-uitgaven je toegestuurd krijgt is vooraf niet bekend. Laat je verrassen of geef in het opmerkingenveld een vriendelijke suggestie mee voor een thema, bijvoorbeeld ‘planten en dieren’.

Hoewel de uitkomst niet te garanderen valt weten we uit ervaring dat hier zeker naar gekeken wordt. Een tweede aanbieder is de webshop First Quality Stamps, hier heb je wel de mogelijkheid om te kiezen wat je koopt. Onder de categorie Frankeerzegels vind je een wisselend aanbod van eerdere uitgaven.

  1. Ben je een liefhebber van thema-postzegels, dan loont het de moeite hier regelmatig een kijkje te nemen.
  2. Een vel van 10 standaard postzegels kost hier € 9,50.
  3. Met de code korting ontvang je tijdens het afrekenen nog eens 8% korting.
  4. Zo kost een velletje nog maar € 8,74 en betaal je circa 87 cent voor een postzegel.

Met een voordeel van 14 cent per postzegel kan dat op jaarbasis behoorlijk schelen! Goed om te weten: bestellingen boven de 10 euro worden gratis verzonden.

Welke kerstzegels gelden nog?

Welke oude postzegels kan ik nog gebruiken? – Kun je oude (kerst)postzegels nog gebruiken? – Kassa • • • December is dé maand van het postzegels plakken. Want kerst- en nieuwjaarskaarten worden traditiegetrouw in groten getale verstuurd naar familie en vrienden.

  • Wat zijn je oude postzegels nog waard en wanneer moet je bijplakken? We doen het voor je uit de doeken.
  • Postzegels hebben de vervelende eigenschap steeds duurder te worden.
  • Ook volgend jaar ben je er weer meer aan kwijt.
  • Het versturen van een brief in Nederland kost dan 5 cent meer, Nu betaal je nog 91 cent, vanaf januari 2021 kost een postzegel 96 cent.

Al enige jaren verkoopt PostNL postzegels met het getal 1 of 2 erop. Heb je nog van deze zegels liggen? Dan hoef je in het nieuwe jaar niet bij te plakken. De zegels met een 1 of 2 behouden gewoon hun waarde (die met een 2 zijn uiteraard twee keer zoveel waard).

  • Wel moet je bij deze postzegels bijplakken, tot je het juiste tarief bereikt hebt (91 cent voor een brief).
  • PostNL verkoopt hiervoor speciale ‘bijplakzegels’ met een waarde van 2, 3 of 5 eurocent.
  • Voor de kerst- en nieuwjaarskaarten zijn speciale decemberzegels verkrijgbaar.
  • Die hebben met 0,86 cent een lager tarief.

Gedurende de rest van het jaar kun je ze ook gewoon gebruiken om post mee te versturen, maar dan moet je wel bijplakken voor de juiste frankering. Oudere decemberzegels (van 0,34 en 0,29 cent) mag je ook nog gewoon plakken. Maar voor deze geldt ook dat bijplakken tot het speciale decemberzegeltarief van 0,86 cent is bereikt.

Zegels uit 2005 tot en met 2007 zijn 0,29 cent waard (0,57 bijplakken). Decemberzegels uit 2008 en 2009 zijn 0,34 cent waard (0,52 cent bijplakken). En de zegels van 2010 tot en met 2020 vertegenwoordigen een waarde van 0,86 eurocent. Vanaf 6 januari 2021 moet je 0,10 extra bijplakken voor al deze decemberzegels.

Stuur je een (kerst)kaartje over de grens? Voor post naar het buitenland zijn speciale internationale zegels verkrijgbaar. Net als gewone postzegels staat er een 1 op afgedrukt en de tekst ‘internationaal’. Deze kosten per stuk 1,50 euro. Vanaf januari worden deze echter ook 5 cent duurder.

  1. Bronnen: Rijksoverheid, PostNL Ter aanvulling: Naar aanleiding van dit artikel ontving de redactie vragen over de postzegels van Sandd.
  2. Dit bedrijf is ingelijfd door PostNL.
  3. Sinds 1 februari 2020 zijn de Sandd-zegels niet meer geldig en kunnen dus niet meer gebruikt worden voor het verzenden van post.

De zegels kunnen ook niet worden ingeruild, meldt, Sorteren op: Nieuwste eerst Oudste eerst Beoordeling 16 dec.2020 – 14:53 ik heb net gisteren alles uitgebreid gelezen lp Post.nl omdat ik volgens het service-punt hier voor ‘n Kerstkaart van 21 gram ‘n hele postzegel bij zou moeten plakken en dat niet kon geloven. voor Kerstpost geldt dat je tot 50 gram maar 1 Kerstzegel hoeft te plakken. het gekke was dat de ene kaart 20 gram woog en ‘n andere zelfde kaart 21 gram.14 dec.2020 – 21:57 @ingrid.m: waar vind ik de aparte inleverpunten voor Sandd kerstzegels? Ik heb Postnl een poosje terug aangegeven dat ik nog 10 Sand kerstzegels heb en gevraagd of ik hier nog iets mee kan doen. Mij werd verteld dat dit niet kon.15 dec.2020 – 8:57 Ik heb een enveloppe naar mezelf gestuurd als test en deze kwam 2 dagen later aan. Gewoon in de oranje brievenbus doen en Post.nl verstuurt ze dit jaar nog.14 dec.2020 – 15:35 Ik heb “in het verleden” post verzonden met “oude zegels”. Helaas zijn deze niet aangekomen, omdat er waarschijnlijk verzamelaars zijn die deze verzending zelf willen hebben.14 dec.2020 – 14:57 Er komt al jaren niemand meer met kinderzegels aan de deur. Als ik ze nu moet kopen zijn ze extra duur. (Misschien heeft de jeugd geen zin meer om een trapje op te lopen) 16 dec.2020 – 23:52 Geen ramp; gewoon bij POST.nl bestellen voor exact dezelfde prijs en met 2 werkdagen heb je ze thuis. https://www.postnl.nl/search?q=kinderpostzegels%202020&searchEntry=auto-suggest, En overvallen.? Er komen tegenwoordig geen contanten meer bij kijken; gewoon intekenen en de hele zending wordt via incasso afgeschreven. De kinderen komen ze niet meer brengen; wordt gewoon per post opgestuurd! ☺☺☺ 14 dec.2020 – 13:57 Vroeger had je echte postbodes met een redelijk inkomen. Meestal moest een heel gezin rondkomen van een salaris (en dat lukte vaak goed). Tegenwoordig is het een slecht betaald bijbaantje en heb je geen vast contract. Ondanks dat blijft PostNl de tarieven verhogen (meestal vlak voor de feestdagen). Dit geld zowel voor briefpost als pakketpost. Het excuus dat briefpost niet meer kostendekkend is, daar geloof ik geen barst van. Wat betreft pakketpost vind ik tariefsverhogingen echt absurd. De laatste jaren is het aantal pakketten dat bezorgd wordt mede ook door Corona enorm gestegen, PostNL zegt zelfs problemen te hebben om dit grote aantal pakketten te verwerken. Toch krijgen de pakketbezorgers ieder jaar steeds minder betaald. PostNL is niet geïnteresseerd in zijn klanten, en al helemaal niet in het welzijn van zijn personeel. De aandeelhouders daar draait het allemaal om ! 16 dec.2020 – 23:36 Dit is zeker een feit. Daarnaast is het van belang dat de prijs voor pakketpost van PostNL fors meer is dan van DHL (Deutsche Post). Ook nog sneller en zorgvuldiger.M.n. naar Buitenland is dit goed merkbaar. Bekijk de prijzen zelf maar eens op DHL. Van harte aanbevolen! 6 feb.2021 – 10:07 Klopt als een bus. Ik werk zelf bij deze firma als chauffeur op een bestelbus met laadklep, en ga langs winkels en klanten om rolcontainers met pakketten op te halen en brievenbussen legen. Ik doe dit nu ruim 6 jaar en elk jaar vanaf november raken de brievenbussen en de rolcontainers voller, maar we krijgen dus niet niet meer hulp middelen, Als ik daar om vraag krijg ik als antwoord dat er is besteld en onderweg is (uit China)????? Laat dat lekker in Nederland maken. Maar ja dat kost meer, dus minder euro 14 dec.2020 – 13:19 Oude decemberzegels zijn beperkt houdbaar. Decemberzegels van voor 2005 zijn niet meer geldig. Vanaf 2005 moet er bijgeplakt worden. Bijplakken Jaar t/m 6 januari 2021 na 6 januari 2021 2010 t/m 2020 – € 0,10 2008 t/m 2009 € 0,52 € 0,62 2005 t/m 2007 € 0,57 € 0,67 Bron Post.nl 15 dec.2020 – 8:07 decemberzegels vanaf 2001 mag je gewoon gebruiken. als je maar bij plakt tot € 0,86. in 2001 was de freankeerwaarde € 0,27 2002 t/m 2007 € 0,29 2008 en 2009 € 0,34 en vanaf 2010 t/m heden ” december ” deze mag je allemaal gebruiken zonder bij te plakken.14 dec.2020 – 13:05 ik heb nog 4 kerst post zegels waar boven op staat 2019 en onder op de zegel staat December.kan ik deze nog gebruiken of moet ik bij plakken ? in dit schrijven is mij dit niet duidelijk geworden. ik hoop op een reactie. alvast bedankt !! 14 dec.2020 – 12:31 P.S. Voor alle duidelijkheid: Ik bedoel natuurlijk oude zegels met cijfer 1 gebruiken voor de kerst- en nieuwjaarskaarten 2020/21.14 dec.2020 – 12:26 Het artikel is niet duidelijk over: Mag je zonder bijplakken de decemberzegels van vorige jaren gebruiken voor dit jaar? 14 dec.2020 – 13:29 Ja, dat mag. zie staaltje ca.14:20 uur Jammer dat de spaties weg gevallen zijn. Het erste bedrag is t.m.6 januari 2021, het 2e bedrag na 6 januari 2021 Dus zegels van 2010 t.m.2020 kan je t.m.6 januari zonder bijplakken gebruiken. daarna € 0,10 bijplakken.14 dec.2020 – 11:23 Weet je wat ik nou niet snap van PostNL.De mensen sturen steeds minder kaartjes.dus.maken ze de postzegels duurder.en worden er nog minder verstuurd.dus.maken ze de postzegels nog duurder. Euh. tja dat werkt dus hartstikke averechts!!! Ze moeten de postzegels voor een gewoon kaartje of enveloppe met kaartje juist goedkoper maken. Dan zijn er waarschijnlijk meer mensen die willen versturen. Ik ben zelf heel kaartjes-stuurderig. Met verjaardag, ziekte (of zomaar gewoon.​ Maar moet leven van een klein budget en op deze manier wordt een kaartje versturen steeds moeilijker. Zelf vind ik het ook ontzettend leuk om iets leuks in de brievenbus te krijgen. (Ipv over die stomme mobiel) maar mensen om me heen vinden het allemaal te duur. Dus.PostNL maak die postzegels juist goedkoper!! Gewoon weer terug naar 50 cent.en kijk wat er dan gebeurt!!! 14 dec.2020 – 11:21 Zijn de Sandtzegels nog geldig, tenslotte is Sandt overgegaan in Post.nl? 14 dec.2020 – 16:35 Lees je niet ook andere antwoorden? Nee, Sandd zegels zijn niet meer te gebruiken. Zie Ingrid M haar opmerking.14 dec.2020 – 11:15 Jammer dat het niet mogelijk is om via de webwinkel van PostNL een Postzegelcode te kopen voor het kersttarief en ook niet voor bijplakzegels.14 dec.2020 – 10:51 Ik heb nog een paar Sandd kerstzegels van vorig jaar over Mag ik die nog gebruikte bij Post.nl ???? 14 dec.2020 – 11:21 Weet je wat ik nou niet snap van PostNL.De mensen sturen steeds minder kaartjes.dus.maken ze de postzegels duurder.en worden er nog minder verstuurd.dus.maken ze de postzegels nog duurder. Euh. tja dat werkt dus hartstikke averechts!!! Ze moeten de postzegels voor een gewoon kaartje of enveloppe met kaartje juist goedkoper maken. Dan zijn er waarschijnlijk meer mensen die willen versturen. Ik ben zelf heel kaartjes-stuurderig. Met verjaardag, ziekte (of zomaar gewoon.​ Maar moet leven van een klein budget en op deze manier wordt een kaartje versturen steeds moeilijker. Zelf vind ik het ook ontzettend leuk om iets leuks in de brievenbus te krijgen. (Ipv over die stomme mobiel) maar mensen om me heen vinden het allemaal te duur. Dus.PostNL maak die postzegels juist goedkoper!! Gewoon weer terug naar 50 cent.en kijk wat er dan gebeurt!!! 14 dec.2020 – 12:42 >Ingrid.M 15 dec.2020 – 8:55 Je kunt ze wel gebruiken. Ik heb als test een enveloppe naar mezelf gestuurd en die kwam 2 dagen later bij me aan. Gewoon in de oranje brievenbus doen en Post.nl verstuurt ze dit jaar nog. Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief! RSIN 8531 62 402 : Kun je oude (kerst)postzegels nog gebruiken? – Kassa

Kun je de kerstzegels van vorig jaar nog gebruiken?

Oudere decemberzegels kun je ook nog steeds gebruiken.

Hoe duur zijn de decemberzegels?

Hoe werkt bijplakken? – De decemberzegel heeft een lagere waarde (0,91 euro) dan een standaard postzegel. Wil je hem na 6 januari gebruiken, dan zul je dus moeten bijplakken tot het actuele postzegeltarief van 2023 (1,01 euro). Geen nood: je hoeft niet meteen meerdere decemberzegels te plakken. Er zijn namelijk speciale ‘bijplakzegels’. Ze zijn te koop bij onze PostNL-punten.

Kan ik kerstzegels van 2017 nog gebruiken?

Heb je na de feestdagen nog een velletje met kerstzegels over? Dan zijn die nog steeds geldig. Na de decemberperiode kun je ze voor je gewone post gebruiken, als je genoeg bijplakt. Hieronder zie je wat de waarde is van jouw oude decemberzegels en hoeveel je moet bijplakken. Vanaf 2010 hebben de zegels de opdruk ‘december’, hieraan kun je de decemberzegels gemakkelijk herkennen.

jaar Waarde decemberzegel Bijplakken t/m 6 januari 2023 Bijplakken na 6 januari 2023
2010 t/m 2022 0,91 0,10
2008 t/m 2009 0,34 0,57 0,67
2005 t/m 2007 0,29 0,62 0,72

Wat kost een postzegel in 2023?

12-10-2022 11:15 Den Haag, 12 oktober 2022 – Vanaf 1 januari 2023 wordt het tarief van een postzegel voor brieven in Nederland € 1,01, dat is nu nog € 0,96. Deze nieuwe prijs past, samen met de andere tariefwijzigingen, binnen de ruimte die PostNL jaarlijks van de overheid krijgt om tarieven aan te passen.

Kun je kerstzegels van 2010 nog gebruiken?

Kun je oude (kerst)postzegels nog gebruiken? – Kassa • • • December is dé maand van het postzegels plakken. Want kerst- en nieuwjaarskaarten worden traditiegetrouw in groten getale verstuurd naar familie en vrienden. Wat zijn je oude postzegels nog waard en wanneer moet je bijplakken? We doen het voor je uit de doeken.

Postzegels hebben de vervelende eigenschap steeds duurder te worden. Ook volgend jaar ben je er weer meer aan kwijt. Het versturen van een brief in Nederland kost dan 5 cent meer,, Nu betaal je nog 91 cent, vanaf januari 2021 kost een postzegel 96 cent. Al enige jaren verkoopt PostNL postzegels met het getal 1 of 2 erop.

Heb je nog van deze zegels liggen? Dan hoef je in het nieuwe jaar niet bij te plakken. De zegels met een 1 of 2 behouden gewoon hun waarde (die met een 2 zijn uiteraard twee keer zoveel waard). Heb je postzegels waar niet een 1 op staat, maar een waarde in eurocenten? Deze kun je nog gebruiken.

  • Wel moet je bij deze postzegels bijplakken, tot je het juiste tarief bereikt hebt (91 cent voor een brief).
  • PostNL verkoopt hiervoor speciale ‘bijplakzegels’ met een waarde van 2, 3 of 5 eurocent.
  • Voor de kerst- en nieuwjaarskaarten zijn speciale decemberzegels verkrijgbaar.
  • Die hebben met 0,86 cent een lager tarief.
See also:  Wat Te Doen Met Kerst 2022?

Gedurende de rest van het jaar kun je ze ook gewoon gebruiken om post mee te versturen, maar dan moet je wel bijplakken voor de juiste frankering. Oudere decemberzegels (van 0,34 en 0,29 cent) mag je ook nog gewoon plakken. Maar voor deze geldt ook dat bijplakken tot het speciale decemberzegeltarief van 0,86 cent is bereikt.

  • Zegels uit 2005 tot en met 2007 zijn 0,29 cent waard (0,57 bijplakken).
  • Decemberzegels uit 2008 en 2009 zijn 0,34 cent waard (0,52 cent bijplakken).
  • En de zegels van 2010 tot en met 2020 vertegenwoordigen een waarde van 0,86 eurocent.
  • Vanaf 6 januari 2021 moet je 0,10 extra bijplakken voor al deze decemberzegels.

Stuur je een (kerst)kaartje over de grens? Voor post naar het buitenland zijn speciale internationale zegels verkrijgbaar. Net als gewone postzegels staat er een 1 op afgedrukt en de tekst ‘internationaal’. Deze kosten per stuk 1,50 euro. Vanaf januari worden deze echter ook 5 cent duurder. Vind je in een la of postzegelboek nog zegels met een waarde in guldens? Dan heb je pech! Deze mag je niet meer gebruiken om post te versturen. Maar voor verzamelaars kunnen deze postzegels zeker nog interessant zijn. Wil je weten hoeveel er op een kaart, brief of pakje moet worden geplakt? Een overzicht van de actuele tarieven,

  • Bronnen: Rijksoverheid, PostNL Ter aanvulling: Naar aanleiding van dit artikel ontving de redactie vragen over de postzegels van Sandd.
  • Dit bedrijf is ingelijfd door PostNL.
  • Sinds 1 februari 2020 zijn de Sandd-zegels niet meer geldig en kunnen dus niet meer gebruikt worden voor het verzenden van post.

De zegels kunnen ook niet worden ingeruild, meldt, Sorteren op: Nieuwste eerst Oudste eerst Beoordeling 16 dec.2020 – 14:53 ik heb net gisteren alles uitgebreid gelezen lp Post.nl omdat ik volgens het service-punt hier voor ‘n Kerstkaart van 21 gram ‘n hele postzegel bij zou moeten plakken en dat niet kon geloven. voor Kerstpost geldt dat je tot 50 gram maar 1 Kerstzegel hoeft te plakken. het gekke was dat de ene kaart 20 gram woog en ‘n andere zelfde kaart 21 gram. 14 dec.2020 – 21:57 @ingrid.m: waar vind ik de aparte inleverpunten voor Sandd kerstzegels? Ik heb Postnl een poosje terug aangegeven dat ik nog 10 Sand kerstzegels heb en gevraagd of ik hier nog iets mee kan doen. Mij werd verteld dat dit niet kon. 15 dec.2020 – 8:57 Ik heb een enveloppe naar mezelf gestuurd als test en deze kwam 2 dagen later aan. Gewoon in de oranje brievenbus doen en Post.nl verstuurt ze dit jaar nog. 14 dec.2020 – 15:35 Ik heb “in het verleden” post verzonden met “oude zegels”. Helaas zijn deze niet aangekomen, omdat er waarschijnlijk verzamelaars zijn die deze verzending zelf willen hebben. 14 dec.2020 – 14:57 Er komt al jaren niemand meer met kinderzegels aan de deur. Als ik ze nu moet kopen zijn ze extra duur. (Misschien heeft de jeugd geen zin meer om een trapje op te lopen) 16 dec.2020 – 23:52 Geen ramp; gewoon bij POST.nl bestellen voor exact dezelfde prijs en met 2 werkdagen heb je ze thuis. https://www.postnl.nl/search?q=kinderpostzegels%202020&searchEntry=auto-suggest, En overvallen.? Er komen tegenwoordig geen contanten meer bij kijken; gewoon intekenen en de hele zending wordt via incasso afgeschreven. De kinderen komen ze niet meer brengen; wordt gewoon per post opgestuurd! ☺☺☺ 14 dec.2020 – 13:57 Vroeger had je echte postbodes met een redelijk inkomen. Meestal moest een heel gezin rondkomen van een salaris (en dat lukte vaak goed). Tegenwoordig is het een slecht betaald bijbaantje en heb je geen vast contract. Ondanks dat blijft PostNl de tarieven verhogen (meestal vlak voor de feestdagen). Dit geld zowel voor briefpost als pakketpost. Het excuus dat briefpost niet meer kostendekkend is, daar geloof ik geen barst van. Wat betreft pakketpost vind ik tariefsverhogingen echt absurd. De laatste jaren is het aantal pakketten dat bezorgd wordt mede ook door Corona enorm gestegen, PostNL zegt zelfs problemen te hebben om dit grote aantal pakketten te verwerken. Toch krijgen de pakketbezorgers ieder jaar steeds minder betaald. PostNL is niet geïnteresseerd in zijn klanten, en al helemaal niet in het welzijn van zijn personeel. De aandeelhouders daar draait het allemaal om ! 16 dec.2020 – 23:36 Dit is zeker een feit. Daarnaast is het van belang dat de prijs voor pakketpost van PostNL fors meer is dan van DHL (Deutsche Post). Ook nog sneller en zorgvuldiger.M.n. naar Buitenland is dit goed merkbaar. Bekijk de prijzen zelf maar eens op DHL. Van harte aanbevolen! 6 feb.2021 – 10:07 Klopt als een bus. Ik werk zelf bij deze firma als chauffeur op een bestelbus met laadklep, en ga langs winkels en klanten om rolcontainers met pakketten op te halen en brievenbussen legen. Ik doe dit nu ruim 6 jaar en elk jaar vanaf november raken de brievenbussen en de rolcontainers voller, maar we krijgen dus niet niet meer hulp middelen, Als ik daar om vraag krijg ik als antwoord dat er is besteld en onderweg is (uit China)????? Laat dat lekker in Nederland maken. Maar ja dat kost meer, dus minder euro 14 dec.2020 – 13:19 Oude decemberzegels zijn beperkt houdbaar. Decemberzegels van voor 2005 zijn niet meer geldig. Vanaf 2005 moet er bijgeplakt worden. Bijplakken Jaar t/m 6 januari 2021 na 6 januari 2021 2010 t/m 2020 – € 0,10 2008 t/m 2009 € 0,52 € 0,62 2005 t/m 2007 € 0,57 € 0,67 Bron Post.nl 15 dec.2020 – 8:07 decemberzegels vanaf 2001 mag je gewoon gebruiken. als je maar bij plakt tot € 0,86. in 2001 was de freankeerwaarde € 0,27 2002 t/m 2007 € 0,29 2008 en 2009 € 0,34 en vanaf 2010 t/m heden ” december ” deze mag je allemaal gebruiken zonder bij te plakken.14 dec.2020 – 13:05 ik heb nog 4 kerst post zegels waar boven op staat 2019 en onder op de zegel staat December.kan ik deze nog gebruiken of moet ik bij plakken ? in dit schrijven is mij dit niet duidelijk geworden. ik hoop op een reactie. alvast bedankt !! 14 dec.2020 – 12:31 P.S. Voor alle duidelijkheid: Ik bedoel natuurlijk oude zegels met cijfer 1 gebruiken voor de kerst- en nieuwjaarskaarten 2020/21.14 dec.2020 – 12:26 Het artikel is niet duidelijk over: Mag je zonder bijplakken de decemberzegels van vorige jaren gebruiken voor dit jaar? 14 dec.2020 – 13:29 Ja, dat mag. zie staaltje ca.14:20 uur Jammer dat de spaties weg gevallen zijn. Het erste bedrag is t.m.6 januari 2021, het 2e bedrag na 6 januari 2021 Dus zegels van 2010 t.m.2020 kan je t.m.6 januari zonder bijplakken gebruiken. daarna € 0,10 bijplakken.14 dec.2020 – 11:23 Weet je wat ik nou niet snap van PostNL.De mensen sturen steeds minder kaartjes.dus.maken ze de postzegels duurder.en worden er nog minder verstuurd.dus.maken ze de postzegels nog duurder. Euh. tja dat werkt dus hartstikke averechts!!! Ze moeten de postzegels voor een gewoon kaartje of enveloppe met kaartje juist goedkoper maken. Dan zijn er waarschijnlijk meer mensen die willen versturen. Ik ben zelf heel kaartjes-stuurderig. Met verjaardag, ziekte (of zomaar gewoon.​ Maar moet leven van een klein budget en op deze manier wordt een kaartje versturen steeds moeilijker. Zelf vind ik het ook ontzettend leuk om iets leuks in de brievenbus te krijgen. (Ipv over die stomme mobiel) maar mensen om me heen vinden het allemaal te duur. Dus.PostNL maak die postzegels juist goedkoper!! Gewoon weer terug naar 50 cent.en kijk wat er dan gebeurt!!! 14 dec.2020 – 11:21 Zijn de Sandtzegels nog geldig, tenslotte is Sandt overgegaan in Post.nl? 14 dec.2020 – 16:35 Lees je niet ook andere antwoorden? Nee, Sandd zegels zijn niet meer te gebruiken. Zie Ingrid M haar opmerking.14 dec.2020 – 11:15 Jammer dat het niet mogelijk is om via de webwinkel van PostNL een Postzegelcode te kopen voor het kersttarief en ook niet voor bijplakzegels.14 dec.2020 – 10:51 Ik heb nog een paar Sandd kerstzegels van vorig jaar over Mag ik die nog gebruikte bij Post.nl ???? 14 dec.2020 – 11:21 Weet je wat ik nou niet snap van PostNL.De mensen sturen steeds minder kaartjes.dus.maken ze de postzegels duurder.en worden er nog minder verstuurd.dus.maken ze de postzegels nog duurder. Euh. tja dat werkt dus hartstikke averechts!!! Ze moeten de postzegels voor een gewoon kaartje of enveloppe met kaartje juist goedkoper maken. Dan zijn er waarschijnlijk meer mensen die willen versturen. Ik ben zelf heel kaartjes-stuurderig. Met verjaardag, ziekte (of zomaar gewoon.​ Maar moet leven van een klein budget en op deze manier wordt een kaartje versturen steeds moeilijker. Zelf vind ik het ook ontzettend leuk om iets leuks in de brievenbus te krijgen. (Ipv over die stomme mobiel) maar mensen om me heen vinden het allemaal te duur. Dus.PostNL maak die postzegels juist goedkoper!! Gewoon weer terug naar 50 cent.en kijk wat er dan gebeurt!!! 14 dec.2020 – 12:42 >Ingrid.M 15 dec.2020 – 8:55 Je kunt ze wel gebruiken. Ik heb als test een enveloppe naar mezelf gestuurd en die kwam 2 dagen later bij me aan. Gewoon in de oranje brievenbus doen en Post.nl verstuurt ze dit jaar nog. Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief! RSIN 8531 62 402 : Kun je oude (kerst)postzegels nog gebruiken? – Kassa

Kun je oude postzegels gebruiken?

Is de oude postzegel met euro waarde nog geldig? – Op de oude postzegels van Postnl staat inderdaad nog een waarde van de postzegel vermeld. Heb je nog postzegels in huis waarop een euro bedrag staat vermeld, dan mag je die gewoon gebruiken om je post te verzenden.

  • Belangrijk is wel dat je het juiste tarief voor verzending betaald.
  • Dus stel; je hebt nog enkele postzegels liggen waarop een waarde van € 0,39 staat.
  • Dan moet je voor het verzenden van een envelop met een gewicht tot 20 gram, 57 cent aan postzegels bijplakken.
  • Zijn oude postzegels met gulden waarde nog geldig? Postzegels die in 2001 zijn uitgegeven met zowel een gulden waarde als een euro waarde mag je nog steeds gebruiken.

Voor deze postzegels geldt eigenlijk precies hetzelfde als we hierboven al aangaven: je moet de juiste waarde aan postzegels op de desbetreffende brief plakken. En die waarde ligt op dit moment op 96 cent. Postzegels waarop alléén een gulden bedrag staat zijn nu niet meer geldig.

Kan ik decemberzegels gebruiken voor gewone post?

Volgens PostNL op de site is het speciale decembertarief alleen geldig op kerstpost (hoe zien ze dat of gaan ze alle brieven openmaken). Achter op het velletje zegels staat echter dat het op ‘ post tot 50 gram in Nederland’ geldig is. Dus niet alleen op kerstpost.

Kan je postzegels kopen bij de Bruna?

Geplaatst door: donna op: 26-10-2011 11:39 Van de Kassa-website: “Post NL loopt Europees gezien voorop met het sluiten van de panden waar uitsluitend een postkantoor in zit. Alleen in Groot-Brittannië zijn ze al zo ver en in Duitsland en de Scandinavische landen zijn ze een eind op weg.” Hoezo, lopen wij voorop? Hoezo, zijn ze een eind op weg? Ik vind het maar knap lastig dat er geen postkantoren meer zijn.

Bij mij in de buurt zit een postkantoor in een Bruna-winkel, daar staat altijd een lange rij bij het ene loket waar alles moet gebeuren. En als je pech hebt en er komt iemand voor controle, reparatie of bijvullen van de geldautomaat, dan kun je al die tijd wachten want de loketdame komt niet terug voor het opgelost is.

Reactie door tdehond op 26-10-2011 12:54 Ik zou het prettig vinden als PostNL voorop liep m.b.t. de kwaliteit van het bezorgen van de post. In de gemeente waar ik woon zijn voldoende plaatsen waar ik terecht kan met poststukken. Buurtwinkel, Bruna en C1000, dus ik ondervind niet de overlast die u heeft m.b.t.

  • De kwaliteit van de postwinkel in Bruna.
  • Reactie door donna op 26-10-2011 13:21 Er zijn gelukkig ook Bruna-winkels met een goed lopend postagentschap, al moet je ook daar soms lang wachten als aan dezelfde balie de klanten van de winkel worden geholpen.
  • Wat betreft de opmerking over kwaliteit van de postbezorging, ik sluit me daarbij helemaal aan.

Als mijn post voortaan redelijk op tijd in mijn eigen brievenbus wordt bezorgd wil ik aan het loket nog wel langer wachten. Reactie door valerius-2 op 26-10-2011 16:46 Hier in alphen is ook een postkantoor gesloten.Maar de vervanger hiervan niet s anders dan lof.

  • Reactie door haarp op 26-10-2011 21:20 Ik moet nu 2x zover rijden voor een postagentschap in een Primera winkel.
  • Vaak, bijna altijd sta je daar te wachten omdat klanten een pakje shag, sigaretten of andere prullaria kopen,
  • Allemaal zo vervelend en traag.
  • Moet dat nu !? Een verbetering is het qua service zeker niet.

Reactie door valerius-2 op 26-10-2011 23:06 Quote: haarp schreef op woensdag 26 okt 2011, 21:20: Ik moet nu 2x zover rijden voor een postagentschap in een Primera winkel. Vaak, bijna altijd sta je daar te wachten omdat klanten een pakje shag, sigaretten of andere prullaria kopen,

Allemaal zo vervelend en traag. Moet dat nu !? Een verbetering is het qua service zeker niet.einde Quote Hier geen last pos heeft hier een eigen balie alleen ook voor ingbank bruikbaar Reactie door conny2 op 27-10-2011 08:00 Haarp, zeker vegeten hoe het bij het Postkantoor aan toe ging? Moest je heel lanhg wachten en dan werd ook nog gevraagd of je een staatslot wou en over wou stappen naar Essent.

Bovendien wisten ze nadat je een paar keer gebruik had gemaakt van een bepaald tarief nog steeds niet dat het bestond en wilden ze veel meer laten betalen. Ze hadden het 10 jaar eerder moeten doen. Als Postbank klant stond je tussen de molens met kaarten en werd je niet klantvriendelijk behandeld en moest je ook nog eens wachten op mensen die kwamen voor allerlei andere dingen zoals RDW en OV studentenkaart.

  1. Wat een ramp was dat.
  2. Verwacht dat ze over een paar jaar in de grote steden wel weer grotere postwinkels zullen openen.
  3. Reactie door jantom op 27-10-2011 11:49 @conny2 Ik was het al bijna vergeten maar je hebt helemaal gelijk: ik heb indertijd vaak lang moeten wachten.
  4. Mijn” Bruna doet het best goed.
  5. Alleen jammer dat het postbedrijf zelf (op dit moment heet het Post.nl) zo slecht presteert en voor die matige prestatie zoveel vergoeding wenst te ontvangen.

Reactie door fikfeeks op 27-10-2011 11:52 In de C1000 op winkel centrum woensel in Eindhoven is het een drama.Als je daar een pakketje op komt halen kunnen ze het nooit vinden terwijl het er wel degelijk ligt.Hoezo U heeft een afhaalbewijs,hier ligt echt niks voor u hoor.Kijk je zelf in de bak is het er gewoon wel.Leve het afschaffen van het postkantoor.

Het bezorgen van pakketjes op een flat schijnt ook een onmogelijke opgave te zijn.Hoezo fatsoenlijk aanbellen en even wachten.Zelfs een keer een doos met enveloppen van geboortekaartjes kwijtgeraakt.Niemand weet waar ze gebleven zijn.Geweldig. Reactie door audb op 27-10-2011 12:19 Bij ons in Amsterdam noord is het postkantoor omgebouwd tot ING bank en de postagentschap verplaats naar de Bruna.

Nou zou dit een goedkope oplossing moeten zijn was het niet dat de ING in een pand zit waar een kleine supermarkt in zou passen en ook bij de Bruna hier kan het druk zijn maar gelukkig is er wel aparte personeel voor de post en het is zelfs rustiger dan op het voormalige postkantoor.

  • Wel zijn er postagentschappen die ook hier al weer aan het verdwijnen zijn.
  • Deels door de overvallen maar ook omdat de omzet gewoon tegen valt.
  • Maar qua vriendelijkheid is er wel degelijk een vooruitgang geboekt de mensen van de Bruna zijn een heel stuk vriendelijker dan op het postkantoor.
  • Reactie door dewollf op 27-10-2011 12:25 ik probeer postnl en tnt zoveel mogelijk te mijden.
See also:  Wanneer Kan Je Belastingaangifte Doen 2022?

voor pakketpost gebruik ik dhl, 2 euro goedkoper en duurt iets langer. wat mij opvalt dat steeds meer bedrijven verzenden met sand of andere concuurenten. mijn inziens is postnl totaal verkeerd bezig en zal zeker met de aangekondigde nieuwe tariefverhoging nog meer klanten verliezen.

  1. Ptt en nog meer bedrijven hadden nooit geprivatiseerd mogen worden, je ziet het sesultaald.
  2. Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 12:29 Hier bij ons is nu helemaal niks meer,de boekenwinkel waar de post in gevestigd was is ook weg,niks,nada noppes dus Reactie door jantom op 27-10-2011 12:33 Quote: trampelmoes schreef op donderdag 27 okt 2011, 12:29: Hier bij ons is nu helemaal niks meer,de boekenwinkel waar de post in gevestigd was is ook weg,niks,nada noppes duseinde Quote Een slechte zaak ~ hoeveel tijd kost het u om naar een vervangende “postwinkel” elders te gaan? Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 12:39 Te voet is het niet te doen Met de auto een 15 minuten schat ik Maar niet iedereen rijd auto Reactie door jantom op 27-10-2011 12:50 @trampelmoes Ik heb ook geen auto.

Mijn benenwagen is echter nog in orde. Wel lastig voor u! Ik vraag me inmiddels af wat voor oplossing er voor klanten zoals u moet komen. Dit kan zo niet! Reactie door psoentjens op 27-10-2011 12:54 Net alsof je vroeger in het postkantoor nooit lang moest wachten.

  1. Wij Nederlanders moeten ook altijd wat te klagen hebben ! Volgens mij hebben wij het in 9 van de 10 gevallen alleen maar over luxe-problemen.
  2. En ik vind het verdomd handig dat ik nu op 500 mtr afstand mijn postzaken bij de Jumbo kan afhandelen.
  3. Ook als ik dan ‘n keer wat langer moet wachten.
  4. Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 12:54 Mijn benenwagen is jammer genoeg niet meer in orde,ik kan dat stuk echt niet lopen,autorijden lukt momenteel ook niet Dus als er een pakje komt en ik ben niet thuis heb ik een enorm probleem Reactie door mostertpot op 27-10-2011 12:59 Als men over postkantoren praat, denkt men nog steeds aan de postkantoren van de PTT van vroeger.

Maar dat was al jaren niet meer zo. Al jaren was het Postkantoren B.V. Deze voerde diensten uit voor de Postbank, voor het postbedrijf dat nu PostNL heet en andere instanties. Door het internet bankieren en de geldautomaten, was er een belangrijk deel van de inkomsten weggevallen.

  • Zo ook door de enorme concurrentie die PostNL kreeg.
  • In ieder geval was het bedrijfsmatig niet meer vol te houden om de diensten te leveren met eigen personeel en in eigen panden.
  • De dienstverleners die nu deze diensten uitvoeren kunnen dat slechts doen omdat men een groot deel van de overhead toch al heeft.

De banken zoals vroeger bestaan ook niet meer, de enorme kantoren waar je uren in de rij stond, zijn verdwenen, nu zijn er hier en daar nog wat kleine vestigingen waar je gelijk geholpen kan worden. De tijd is veranderd, misschien niet altijd even positief, maar wees eens eerlijk, hoe vaak kwam je zelf nog in een postkantoor of bank? Stel dat men weer een ouderwets postkantoor zou openen, ben je dan bereid om € 5.- tot €15.- te betalen voor een handeling? Lijkt mij niet.

Ik zou ook wel de kruideniers van vroeger terug willen, maar daar zou ik niet bereid voor zijn om extra te betalen, dus moet ik het doen met de supermarkten. Daar moet ik ook naar toe voor mijn groenten en mijn vlees, dus waarom niet voor de vroegere diensten van Postkantoren B.V.? Reactie door raydep op 27-10-2011 12:59 Ik heb over het agentschap bij de Jumbo geen klachten maar ik ben pas weer tevreden als ik altijd mijn eigen post in mijn eigen brievenbus krijg, dat geldt voor de mensen in een andere straat met hetzelfde huisnummer als ik ook.

Reactie door rjw op 27-10-2011 13:00 Quote: trampelmoes schreef op donderdag 27 okt 2011, 12:54: Mijn benenwagen is jammer genoeg niet meer in orde,ik kan dat stuk echt niet lopen,autorijden lukt momenteel ook niet Dus als er een pakje komt en ik ben niet thuis heb ik een enorm probleemeinde Quote Alsof er vroeger op iedere straathoek een postkantoor zat.

Ik woon in een stad, maar heb nog nooit een postkantoor op loopafstand gehad, minimaal op fietsafstand. Waarschijnlijk heeft u de luxe gehad dat u toevallig dicht bij een postkantoor woonde. Reactie door psoentjens op 27-10-2011 13:00 Quote: trampelmoes schreef op donderdag 27 okt 2011, 12:54: Mijn benenwagen is jammer genoeg niet meer in orde,ik kan dat stuk echt niet lopen,autorijden lukt momenteel ook niet Dus als er een pakje komt en ik ben niet thuis heb ik een enorm probleemeinde Quote Dus als ik het goed begrijp.

Als u dat stuk niet kunt lopen en ook niet kunt autorijden bent u dus altijd thuis. 🙂 🙂 Reactie door orgelmuts op 27-10-2011 13:12 Quote: psoentjens schreef op donderdag 27 okt 2011, 13:00: Quote: trampelmoes schreef op donderdag 27 okt 2011, 12:54: Mijn benenwagen is jammer genoeg niet meer in orde,ik kan dat stuk echt niet lopen,autorijden lukt momenteel ook niet Dus als er een pakje komt en ik ben niet thuis heb ik een enorm probleemeinde Quote Dus als ik het goed begrijp.

Als u dat stuk niet kunt lopen en ook niet kunt autorijden bent u dus altijd thuis. 🙂 :-)einde Quote Trampelmoes schrijft dat hij/zij MOMENTEEL geen auto rijdt. Dus kan het voorkomen dat hij/zij anders niet altijd thuis hoeft te zijn. @TS Wij hebben een postagentschap bij de Bruna, maar dat is wel een apart loket, je staat dus niet tussen de ‘Bruna-klanten’.

En bij het postkantoor moest ik over het algemeen veel langer wachten dan nu bij de Bruna. Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 13:13 Nee natuurlijk ben ik niet altijd thuis,wel veel,maar niet altijd Ik werk ook hoor,je hoeft bij kantoorwerk niet te lopen En ook ga ik naar de winkel,dat ligt hier allemaal binnen 100 meter,en dat kan ik wel lopen,maar ik kan geen 5 kilometer meer lopen Reactie door kessel45 op 27-10-2011 13:20 Vaak vind ik het knap onhandig.

Als ik een pakketje af moet halen dan moet ik eerder weg van mijn werk omdat het postkantoortje in de boekwinkel om 17.00 uur gesloten is. geen enkele avond-openstelling en ook geen zaterdagochtend. Kost me dus extra uren om één simpel pakketje af te halen. Reactie door mostertpot op 27-10-2011 13:34 Quote: kessel45 schreef op donderdag 27 okt 2011, 13:20: Vaak vind ik het knap onhandig.

Als ik een pakketje af moet halen dan moet ik eerder weg van mijn werk omdat het postkantoortje in de boekwinkel om 17.00 uur gesloten is. geen enkele avond-openstelling en ook geen zaterdagochtend. Kost me dus extra uren om één simpel pakketje af te halen.

Einde Quote Misschien gewoon op je werk laten bezorgen, of is dat geen optie? Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 13:42 Noppes,ik ben eigen baas,kantoor ligt aan mijn huis vast,dus als ik niet thuis ben,ben ik ook niet op mijn werk Daarbij,pakjes bezorgen lukt vaak nog wel,ligt aan welke postbode het bezorgd,2 van hun leggen de pakjes gewoon binnen Soms voel ik me net een postbode,heb ik hier de pakjes van de halve straat liggen Maar een pakje versturen,dat is het grootste probleem Ik woon midden in het centrum van het mooiste plekje van nederland,we zijn een stad zelfs,maar sinds de bruna hier weg is is het een ramp,vind zelfs onze gemeenteraad Reactie door gloin op 27-10-2011 13:43 in de plaats waar ik woon is in mijn woonwijk geen postkantoor,alleen een Bruna waar je postzegels kunt kopen, een pakje versturen,ets,maar niet pinnen of andere handelingen.

Daarvoor moet je 5 kilometer verder naar een andere woonwijk of naar de stad naar het Ing kantoor.Als je niet kunt fietsen of geen auto hebt ia dat niet te doen. De brievenbus is ook op 600 meter afstand van mijn huis. Ik ben 28 jaar dus dan weet je het wel.

  • Altijd iemand vragen.
  • Gloin Reactie door kessel45 op 27-10-2011 13:50 bedankt mostertpot voor het meedenken.
  • Helaas is op het werk bezorgen geen optie. Jammer.
  • Reactie door tenormin op 27-10-2011 14:42 Net als orgelmuts: Bij ons is de Primera winkel verbouwd en er zit nu een aparte afdeling van Post.nl in, dus de klagers van: sigaretjes kopen, wachten.dat is nu verleden tijd.

Deze Primera is ook niet te belopen, maar dichtbij zit Bruna en ja, daar moet je wachten. Tja, alle zaken zijn zo samengepropt tegenwoordig, dat wachten moet je gewoon incalculeren, want bij zo’n Bruna shop wordt alles verkocht, van staatsloten die moeten worden uitgeprint, tot krasloten en noemt u het allemaal maar op.

  • Meer personeel gaat niet, te duur.
  • Je kunt wel roepen over hoe het vroeger was, maar vroeger kan niet meer, dat is een paard in zijn kont kijken.
  • Reactie door tenormin op 27-10-2011 14:46 Quote: kessel45 schreef op donderdag 27 okt 2011, 13:20: Vaak vind ik het knap onhandig.
  • Als ik een pakketje af moet halen dan moet ik eerder weg van mijn werk omdat het postkantoortje in de boekwinkel om 17.00 uur gesloten is.

geen enkele avond-openstelling en ook geen zaterdagochtend. Kost me dus extra uren om één simpel pakketje af te halen. einde Quote Dan woon je waarschijnlijk in een klein dorp; normaliter sluiten winkels toch om 6 uur en ook Zaterdags zijn winkels normaal open.

  • Maar let wel op, als je een brief zondagavond op de post wilt hebben moet je dat dus niet in een winkel met postagentschap doen, als er tenminste haast bij is, maar de gewone brievenbus zoeken.
  • Reactie door donna op 27-10-2011 14:50 Denk dat ik elke keer dat ik bij de Bruna kom die paardenkont voor me ga zien :-),

Mijn ergernis is ingegeven door de Brunawinkel in mijn buurt, daar is een postkantoordame die heel erg onvriendelijk, heel erg langzaam en heel erg onverschillig is. Op een keer is ze twintig minuten weg geweest, de wachtrij werd steeds langer en langer.

Toen ze terug kwam zei ze verbaasd: “jullie mopperen helemaal niet.” Nee, wij waren daar wel wat gewend, maar het leek er wel op alsof ze het erom deed. Er zijn ook veel Brunawinkels waar ze wel klantvriendelijk zijn. Reactie door mabureau op 27-10-2011 15:28 Vroeger ja, vroeger was alles anders en beter.

Alleen draait alles tegenwoordig op de centjes. Vroeger was het een kwestie van diversificatie, van diverse diensten binnen de PTT kantoren, maar die tijd is geweest. Daarna werden het allemaal profitcenters, met hun eigen resultaat verantwoordelijkheid.

Moest elke discipline zijn eigen broek ophouden. De consument zag alleen het gebouw, maar realiseerde zich niet dat in het gebouw sprake was van een shop in store principe. Bij de volgende reorganisaties, werden de diverse shops elders onder gebracht. Met alle gevolgen van dien. Postzegels koop je bij AH of bij de Bruna etc.

Geld haal je bij de diverse flappentappers; Geld storten doe je bij een automaat of op een ING kantoor. Voor mijn aan de postbus geadresseerde post moet ik ergens bij de Boerenbond zijn, waar het personeel vaak nog niet eens instaat is om de post in de goede bus te deponeren, hier kan ik ook mijn voorgefrankeerde post en postpakketten inleveren, maar anders moet ik hiermee naar de Bruna, waar ik ook pakketten welke aan huis werden geadresseerd moet afhalen.

  • Nu kan het gebeuren dat ik in mijn postbus een briefje vind, waarmee ik naar het postagentschap (de Bruna) moet, om daar een brief te halen waarmee ik naar het INGkantoor moet.
  • Vroeger ja,vroeger was alles anders.
  • Reactie door bewustekoper op 27-10-2011 15:41 Ik begrijp de noodzaak van een postkantoor niet goed.

Of ik nu bij het postkantoor in de rij wacht of bij het post-agentschap, dat is om het even. Wat betreft het verzenden van pakketten: het is mogelijk het pakket bij u thuis af te laten halen en te verzenden. Dit kost weliswaar meer dan het verzenden via het post-agentschap, maar het bespaart wel brandstofkosten (van eigen of andermans auto).

  • Reactie door mabureau op 27-10-2011 16:11 Quote: bewustekoper schreef op donderdag 27 okt 2011, 15:41: Ik begrijp de noodzaak van een postkantoor niet goed.
  • Of ik nu bij het postkantoor in de rij wacht of bij het post-agentschap, dat is om het even.
  • Wat betreft het verzenden van pakketten: het is mogelijk het pakket bij u thuis af te laten halen en te verzenden.

Dit kost weliswaar meer dan het verzenden via het post-agentschap, maar het bespaart wel brandstofkosten (van eigen of andermans auto).einde Quote Zoals gezegd, alles draait om de centjes. De tijd van het one-stop service center is geweest, omdat service nu eenmaal geld kost alles wat niet bijdraagt aan de winst wordt afgestoten.

Service wordt nu eenmaal niet betaald; Noem het echter dienstverlening en je kan kan er een prijskaartje aan hangen. Reactie door haarp op 27-10-2011 19:02 Quote: conny2 schreef op donderdag 27 okt 2011, 08:00: Haarp, zeker vegeten hoe het bij het Postkantoor aan toe ging? Moest je heel lanhg wachten en dan werd ook nog gevraagd of je een staatslot wou en over wou stappen naar Essent.

Bovendien wisten ze nadat je een paar keer gebruik had gemaakt van een bepaald tarief nog steeds niet dat het bestond en wilden ze veel meer laten betalen. Ze hadden het 10 jaar eerder moeten doen. Als Postbank klant stond je tussen de molens met kaarten en werd je niet klantvriendelijk behandeld en moest je ook nog eens wachten op mensen die kwamen voor allerlei andere dingen zoals RDW en OV studentenkaart.

  1. Wat een ramp was dat.
  2. Verwacht dat ze over een paar jaar in de grote steden wel weer grotere postwinkels zullen openen.einde Quote Wat mij betreft mogen ze die Primera bij ons ook ombouwen met een extra balie, je betaalt al genoeg voor geen service,
  3. Reactie door bewustekoper op 27-10-2011 19:07 Quote: mabureau schreef op donderdag 27 okt 2011, 16:11: Quote: bewustekoper schreef op donderdag 27 okt 2011, 15:41: Zoals gezegd, alles draait om de centjes.

De tijd van het one-stop service center is geweest, omdat service nu eenmaal geld kost alles wat niet bijdraagt aan de winst wordt afgestoten. Service wordt nu eenmaal niet betaald; Noem het echter dienstverlening en je kan kan er een prijskaartje aan hangen.

Einde Quote Het postbedrijf maakt meer kosten als deze het pakket ophaalt bij de klanten, dus ik vind het normaal dat deze kosten doorberekend worden aan de klant. Reactie door shepu op 28-10-2011 10:03 Quote: haarp schreef op woensdag 26 okt 2011, 21:20: Ik moet nu 2x zover rijden voor een postagentschap in een Primera winkel.

einde Quote Als je vroeger naast het postkantoor woonde, heb je nu pech. Voor mij is het agentschap nu om de hoek en het postkantoor was kilometers verder weg. Door de concentratie van alle postzaken in één gebouw was het juist veel drukker. Nu is alles verspreid over meerdere kleine vestigingen.

See also:  Belastingaangifte 2022 Wanneer Geld Terug?

Dat vind ik juist veel prettiger, omdat de wachttijd verkort is; er zijn nooit meer dan 25 mensen voor mij aan de beurt, hooguit 3. Er is altijd wel wat te zeuren. Alles went en straks weet je niet beter. Reactie door beloperator op 28-10-2011 16:09 Ik vind het jammer dat de postkantoren verdwenen zijn.Een verschraling van het stedelijk aanzien.Maar het is de moderne tijd,waar verandering een must schijnt te zijn.Mijn buurt postkantoor had aardige en synpathieke,behukpzame loketambtenaren, die door het verdwijnen van hun werkplek zonder baan zijn,net als de oude,vertrouwde postbode.

De Bruna in mijn buurt neemt nu de postale belangen waar.Ook daar wordt door vriendelijke dames service geboden.Nadeel is dat mijn Bruna geen geldzaken regelt.De winkel is te klein voor een geldkluis. De huidige postbezorging laat te wensen over.De postbode,die nu postbezorger heet (what is in a name?) loopt er bij alsof hij,alvorens met vacantie te gaan,nog gauw even wat post in brievenbusseb moet frommelen.Adres lezen doet hij niet,vaak verkeerde postbezorging.Vaste bezorgtijden kent hij niet,laat staan dat hij weet wie zijn clienten zijn.Dat was bij de echte postbode wel anders,die bezorgde zelfs op het juiste adres post als er geen huisnummer op het poststuk stond vermeld.Was in zijn uniform vaak een aanspreekpunt.

Tante Pos heeft zich zelf wel een beetje de das omgedaan.De letters PTT zijn voor het geprivatiseerde postbedrijf symbolisch geworden en staan nu voor Prettige Terug Tocht. Reactie door haarp op 28-10-2011 19:38 Quote: shepu schreef op vrijdag 28 okt 2011, 10:03: Quote: haarp schreef op woensdag 26 okt 2011, 21:20: Ik moet nu 2x zover rijden voor een postagentschap in een Primera winkel.

einde Quote Als je vroeger naast het postkantoor woonde, heb je nu pech. Voor mij is het agentschap nu om de hoek en het postkantoor was kilometers verder weg. Door de concentratie van alle postzaken in één gebouw was het juist veel drukker. Nu is alles verspreid over meerdere kleine vestigingen.

Dat vind ik juist veel prettiger, omdat de wachttijd verkort is; er zijn nooit meer dan 25 mensen voor mij aan de beurt, hooguit 3. Er is altijd wel wat te zeuren. Alles went en straks weet je niet beter.einde Quote Voor de meerderheid “pech” en voor de minderheid is het beter geworden. In mijn ogen een verschraling v/d service.

Wat is de volgende stap, Reactie door tenormin op 28-10-2011 21:39 haarp, wat is de volgende stap. hou even op, zeg. Er zijn een ik weet niet hoeveel winkels zoals Primera en Bruna verbouwd; moet er niet aan denken dat ze weer iets anders gaan verzinnen.

  • Hun volgende nederzettingen misschien in de agrarische sector plaatsen? Reactie door empyria op 29-10-2011 07:30 Ik kan nu uit 4 verschillende locaties in mijn buurt kiezen om mijn postzaken te regelen.
  • En daar sta ik zelden in een lange rij.
  • Voorheen kon ik alleen maar op dat éne postkantoor iets minder in mijn buurt terecht.

En daar stond ik regelmatig ongeduldig in de rij! Ik ben blij met deze ontwikkeling van agentschappen. Reactie door defibobbie op 29-10-2011 15:51 Natuurlijk zal het allemaal best lastig zijn en niet helemaal lopen zoals we gewend waren, maar zullen we ook eens stil staan bij alle postkantoormedewerkers die nu thuis zitten! Reactie door mostertpot op 29-10-2011 17:51 Quote: defibobbie schreef op zaterdag 29 okt 2011, 15:51: Natuurlijk zal het allemaal best lastig zijn en niet helemaal lopen zoals we gewend waren, maar zullen we ook eens stil staan bij alle postkantoormedewerkers die nu thuis zitten!einde Quote Mijn exvrouw was verslaafd aan haar werk als postkantoor medewerker en manager, die functies wisselden door de snelle veranderingen in de maatschappij en daardoor bij het bedrijf.

  • Haar laatste taak was het begeleiden van het sluiten van postkantoren.
  • Dit moet vreselijk geweest zijn voor haar, het bedrijf waar ze van hield.
  • Lanten waardeerden haar ook altijd in het bijzonder.
  • Zij wist dat ze meewerkte aan haar eigen ondergang; maar, en dat wil ik juist kwijt als reactie aan defibobby, ze was ook realist en wist dat het niet anders kon.

Een bedrijf dat geen levensvatbaarheid meer heeft, kan je niet redden. Een jaar geleden was het voor haar ook afgelopen, een paar maanden later is ze overleden aan kanker. Ze had tot het bittere eind doorgewerkt, daarna gunde zie zich pas tijd voor zichzelf, om er achter te komen dat er geen tijd meer was.44 jaar trouwe dienst.

  • Nog steeds heb ik daarvoor en vooral de wijze waarop zij zich aan wist te passen aan de veranderingen, diep respect.
  • Maar laten we niet zielig gaan doen over medewerkers die thuis zitten, het is naar om op straat te staan, maar al 16 jaar hebben ze dit kunnen zien aankomen en zich kunnen omscholen, kunnen solliciteren en dat waren er veel die dat beseften.

Wil je er wel zielig over doen, vraag je dan af en wees daarbij eerlijk: was jij bereid om per handeling heel veel Euro’s neer te tellen, voor de aanwezigheid van een postkantoor zoals vroeger? Ik denk niet dat iemand daar ja op zal zeggen. Tijden veranderen en daar moeten we het mee doen.

  1. Wil je de veranderingen niet, koop dan niet via internet, neem geen diensten af via internet, doe geen betalingen via internet, kortom ga terug naar het Stenentijdperk.
  2. Ja, defibobbie ik heb nu even stilgestaan bij de postkantoormedewerkers.
  3. Reactie door tenormin op 29-10-2011 18:14 mosterdpot, dat heb je, op een subtiele manier je vrouw geeërd, en stilgestaan bij alle postkantoordmedewerkers.

Chapeau. Reactie door defibobbie op 29-10-2011 18:16 Quote: mostertpot schreef op zaterdag 29 okt 2011, 17:51: Quote: defibobbie schreef op zaterdag 29 okt 2011, 15:51: Natuurlijk zal het allemaal best lastig zijn en niet helemaal lopen zoals we gewend waren, maar zullen we ook eens stil staan bij alle postkantoormedewerkers die nu thuis zitten!einde Quote Mijn exvrouw was verslaafd aan haar werk als postkantoor medewerker en manager, die functies wisselden door de snelle veranderingen in de maatschappij en daardoor bij het bedrijf.

  • Haar laatste taak was het begeleiden van het sluiten van postkantoren.
  • Dit moet vreselijk geweest zijn voor haar, het bedrijf waar ze van hield.
  • Lanten waardeerden haar ook altijd in het bijzonder.
  • Zij wist dat ze meewerkte aan haar eigen ondergang; maar, en dat wil ik juist kwijt als reactie aan defibobby, ze was ook realist en wist dat het niet anders kon.

Een bedrijf dat geen levensvatbaarheid meer heeft, kan je niet redden. Een jaar geleden was het voor haar ook afgelopen, een paar maanden later is ze overleden aan kanker. Ze had tot het bittere eind doorgewerkt, daarna gunde zie zich pas tijd voor zichzelf, om er achter te komen dat er geen tijd meer was.44 jaar trouwe dienst.

  • Nog steeds heb ik daarvoor en vooral de wijze waarop zij zich aan wist te passen aan de veranderingen, diep respect.
  • Maar laten we niet zielig gaan doen over medewerkers die thuis zitten, het is naar om op straat te staan, maar al 16 jaar hebben ze dit kunnen zien aankomen en zich kunnen omscholen, kunnen solliciteren en dat waren er veel die dat beseften.

Wil je er wel zielig over doen, vraag je dan af en wees daarbij eerlijk: was jij bereid om per handeling heel veel Euro’s neer te tellen, voor de aanwezigheid van een postkantoor zoals vroeger? Ik denk niet dat iemand daar ja op zal zeggen. Tijden veranderen en daar moeten we het mee doen.

Wil je de veranderingen niet, koop dan niet via internet, neem geen diensten af via internet, doe geen betalingen via internet, kortom ga terug naar het Stenentijdperk. Ja, defibobbie ik heb nu even stilgestaan bij de postkantoormedewerkers.einde Quote Natuurlijk heb je helemaal gelijk en ik wens je natuurlijk heel veel sterkte na het verlies, maar het viel me op dat iedereen vooral denkt aan de negatieve dingen voor zichzelf, zoals de lange wachtrijen bij de Bruna en het postkantoor ‘niet meer om de hoek’ en ik wilde toch graag even stilstaan bij de medewerkers.

Reactie door mostertpot op 29-10-2011 19:02 Quote: defibobbie schreef op zaterdag 29 okt 2011, 18:16: Natuurlijk heb je helemaal gelijk en ik wens je natuurlijk heel veel sterkte na het verlies, maar het viel me op dat iedereen vooral denkt aan de negatieve dingen voor zichzelf, zoals de lange wachtrijen bij de Bruna en het postkantoor ‘niet meer om de hoek’ en ik wilde toch graag even stilstaan bij de medewerkers.einde Quote Het is ook goed om aan de gevolgen te denken voor anderen en het is goed dat je er even bij stil staat, maar aan de andere kant we leven in een tijd waarbij tijd geld is; we willen allemaal een goed salaris en weinig kosten.

  1. Gek genoeg gaat dat slecht samen; want als wij ‘redelijk’ willen verdienen, dan kosten de diensten of producten die we leveren ook ‘redelijk’.
  2. Op het moment dat productie en kosten niet meer in de juiste verhouding staat, gaat het mis.
  3. We veroorzaken dat zelf door ons ‘redelijke’ salaris te besteden op een manier dat het voor ‘ons’ zo voordelig mogelijk is.

We verliezen de producenten van de producten dan uit het oog voor ons eigen ‘gewin’. Noem het maar oerinstinct, wil om te overleven desnoods, Maar daarbij vallen dus altijd slachtoffers. In dit geval postkantoor medewerkers, maar wat dacht je aan de dingen die je daarom in huis hebt geproduceert onder erbarmelijke omstandigheden, of zeer natuur onvriendelijke producties? Kleding, specerijen, koffie, papier, energie, enz.

  • We zijn allemaal medeverantwoordelijk aan het verlies van de ander, of het nu werk of toekomst betreft, milieu en gezondheid.
  • Vandaar mijn tot 2 maal toe uitgebreide reactie, waarvan ik weet dat het velen boven hun pet zal gaan en het een rotzorg voor ze zal zijn, niet voor niets hebben we zoveel PV stemmers: ikke ikke en de rest kan de rambam krijgen.

Dus nogmaals: het was goed dat je het even aanroerde, alleen gaat het veel verder dan die postkantoormedewerkers. Reactie door vliegenderob op 30-10-2011 02:02 laten we nu even alles in het juiste licht zien en er nu eens geen andere zaken bijhalen! Drie jaar geleden hadden we nog 240 postkantoren en nu hebben we geen postkantoren maar ruim 2000 agentschappen waar we hetzelfde kunnen doen als vroeger bij de postkantoren en daarbij (meestal) veel vriendelijker geholpen worden dan vroeger na vaak heel lang wachten dus waar zeuren we nu weer over? Het is toch per saldo veel beter geworden? In veel kleine dorpen kunnen we nu wél terecht terwijl we vroeger naar “de stad ” moesten! Reactie door vliegenderob op 30-10-2011 02:04 kennelijk heb ik nooit pech want ik kom die problemen nooit tegen! Reactie door bewustekoper op 30-10-2011 08:41 @vliegenderob: ik ben het absoluut met je eens.

  1. Reactie door mabureau op 30-10-2011 09:09 “Het is de tijd waarin we leven”, wordt er vaak gezegd.
  2. Maar is het niet een voortschrijdende ontwikkeling door de eeuwen heen ? Is het niet altijd een kwestie van de een zijn dood is de ander zijn brood, of omgekeerd de een zijn brood is de ander zijn dood, eten of gegeten worden.

Vroeger, heel vroeger, leefde men van dag tot dag. Was er ruilhandel, goederen voor goederen, goederen voor diensten of diensten voor diensten. Elke dag was een kwestie van overleven. Vandaag de dag draait alles om geld, alles wordt uitgedrukt in meetbare eenheden en uitgedrukt in een equivalent in geld en geld kan je sparen.

  • Hoe meer je hebt, hoe meer je uit kan geven, hoe meer goederen of diensten je kan kopen.
  • De kunst is dan om zo min mogelijk te ruilen voor zo veel mogelijk.
  • Helaas zo werkt het.
  • Zorgen dat je meer ontvangt dan dat je uitgeeft, alleen is het jammer dat dat niet kan.
  • Daar waar er iemand iets verdient, zal iemand anders het verlies moeten nemen.

Is het niet in geld of goederen, dan zal het in geleverd arbeidsvermogen, De een zijn brood is de ander zijn dood, eten of gegeten worden. Hij die het weet mag het zeggen, maar laat gelijk even weten wie het zal betalen ? Vadertje staat heeft ook geen geldboom op het binnenhof staan.

  1. Let wel dat, al het geld wat vadertje staat uitgeeft, belastinggeld is waar wij allemaal voor hebben moeten werken.
  2. Veranderingen hou je niet tegen, helaas.
  3. Ook al is elke verandering geen verbetering.
  4. Reactie door dobby op 30-10-2011 17:56 Quote: empyria schreef op zaterdag 29 okt 2011, 07:30: Ik kan nu uit 4 verschillende locaties in mijn buurt kiezen om mijn postzaken te regelen.

En daar sta ik zelden in een lange rij. Voorheen kon ik alleen maar op dat éne postkantoor iets minder in mijn buurt terecht. En daar stond ik regelmatig ongeduldig in de rij! Ik ben blij met deze ontwikkeling van agentschappen.einde Quote Inderdaad. uitstekend.

  • Postkantoor was vroeger verder weg.
  • Beperkte openingstijden.
  • Nu heb ik een copyshop, 2 minuten lopen vanaf mijn voordeur, ‘s avonds tot 24:00 open, 7 dagen per week.
  • Wat wil je nog meer?? (en dan nog de “nieuwe” (?) dienst pakjesgemak van TNT.
  • Spaart ook nog eens wachten op het afhaalbriefje. nee.

ben persoonlijk best wel tevreden ook hoor.

Wat krijg je bij 2 vellen kerstzegels?

Unieke kerstbal bij 2 vellen decemberzegels – Bij aanschaf van 2 vellen decemberzegels ontvangt de klant een unieke glazen kerstbal in de vorm van een postkantoortje. Deze kerstbal is speciaal ontworpen door het merk Vondels. Het postkantoortje is ontworpen als een gemberkoekhuisje.

Wat is de prijs van 10 postzegels?

Bpost verhoogt posttarieven fors: postzegel 17 procent duurder Bpost verhoogt vanaf 1 januari een aantal posttarieven fors. Het bedrijf verwijst naar stijgende kosten door de inflatie, loonindexeringen en dalende postvolumes. Een postzegel kost vanaf volgend jaar 1,39 euro per stuk. Een gewone postzegel wordt volgend jaar 16,8 procent duurder, van 1,19 euro per stuk vandaag tot 1,39 euro.

Wie een vel van tien stuks koopt, betaalt 1,36 euro per postzegel. Het priortarief stijgt begin volgend jaar met 14,8 procent, tot 2,17 euro per stuk. Nu kost een priorzegel 1,89 euro. Wie een vel met tien priorzegels koopt, betaalt 2,14 euro per stuk. Ook de prijs om een pakje te verzenden stijgt. Zo zal de Mini Colis Small-eenheidsprijs (max.1 kilo) van 4,60 euro naar 5,60 euro gaan.

“Met deze prijsaanpassing kunnen we elke burger een hoogwaardige universele postdienst blijven garanderen zonder subsidie van de Belgische staat”, zegt Bpost. Volgens regulator BIPT worden de tarieven met gemiddeld 14,96 procent verhoogd voor bepaalde producten uit het zogenaamde kleingebruikerspakket (nationale en internationale standaardbrieven en -pakjes voor particulieren en kleine professionelen). : Bpost verhoogt posttarieven fors: postzegel 17 procent duurder

Kan je ook 1 postzegel kopen?

Kan ik ook losse postzegels kopen? Postzegels zijn te koop per vel van 10 stuks (Nederland 1 en 2) en 5 stuks (internationale postzegel). Heb je er niet zo veel nodig? Koop dan online (of met de PostNL-app) een postzegelcode.

Wat kost 50 postzegels?

De prijs voor een postzegel in 2022 – Is het voor komend jaar weer verstandig om alvast een voorraad postzegels in te slaan tegen de huidige prijs? Het zal je verrassen, dat hoeft namelijk niet! De tarieven voor 2022 blijven, voor losse post, gelijk aan die van nu: 96 cent voor een binnenlandse postzegel en € 1,55 voor een internationale postzegel.

Kan ik mijn kerstzegels van vorig jaar nog gebruiken?

Oudere decemberzegels kun je ook nog steeds gebruiken.